
Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?
Pełna oferta private blog network.
Żeby konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe profesjonalne i pomocne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są na ogół wykorzystywane jako część złożonej strategii reklamowej, co należy silnie podkreślić, bo najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie widoczne są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze firm albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, użyteczne informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z prawem, bieżącymi wydarzeniami medycyną czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO