
Popularne rodzaje pozycjonowania – lokalne, okresowe i long tail
Wszystko, czego należy dowiedzieć się o strony internetowe pozycjonowanie, uzyskasz na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Istnieją 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, finały Pucharu Świata w piłce nożnej lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Inny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie niższa konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 srebrna,
– telefon Huawei P8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– miejscowość (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Bałuty”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów mieszkających na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]