
Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?
Audyt SEO Kraków - usługa na miarę Twoich potrzeb.
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja spółki, przedsiębiorstwa czy firmy pod kątem różnych czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie możliwości rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się strony, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących aspektów. Poza samym wykazaniem błędów oraz uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się także instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod względem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, dostępności, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie błędy na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.
Oznaki, że należy zlecić audyt SEO
W internecie można znaleźć masa stron i narzędzi, za pomocą których można szybko i za darmo przeprowadzić audyt SEO strony www. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Okrojone dema lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już przyuważą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Sporo pomyłek (przykładowo w kodzie) uchwycić można tylko w czasie analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się na ogół od tygodnia do około 30 dni. Okres na dostarczenie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go sporządzi. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie kluczowe błędy występujące na stronie. Jeśli strona została postawiona na otwartym szablonie lub na platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do poprawy może być dużo. Jeśli witryna wolno się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.
SEO audyt – co wykaże, jeśli będzie zrealizowany dobrze
Należycie wykonany audyt SEO może ujawnić sporo wad strony, m.in:
- brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
- powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- poprawność kodu strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- wolne ładowanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej
.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]