
Jak reklamować biznes? Produkcja filmów promocyjnych
Słynne powiedzonko mówi, że czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono też w marketingu, który od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek razem z zaawansowaniem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a później internetu oraz telewizji, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie spoty stanowią jeden trzonów małych i dużych kampanii – zarówno jeśli chodzi o akcje społeczne, budowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie na skutek zróżnicowania ich form, wśród których łatwo można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak reklamują się instytucje publiczne i firmy?
Najpopularniejszym typem produkcji filmowych, które okazują się pomocne przy promowaniu marki są spoty reklamowe. Doskonale znamy je z telewizji, lecz ostatnimi czasy głównym sposobem ich prezentowania stał się również internet – często napotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, dodatkowo powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w tramwajach i autobusach. Należy powiedzieć kilka słów też o firmach korporacyjnych, które są ważnym elementem taktyki tworzenia pożądanego wizerunku marki w oczach przyszłych i pracowników. Ważnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale także inne podmioty – między innymi te zajmujące się reklamą fundacji, regionów lub miast czy organizacji charytatywnych. To środek przydający się wspaniale do przedstawienia zaawansowania różnego rodzaju inwestycji (na przykład budowy obwodnic czy biurowców), powabu danego miejsca lub szczegółów działaniach charytatywnych. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę sprawozdania z przeróżnych wydarzeń branżowych.
Produkcja filmów – u kogo zamówić ich wykonanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła planowane efekty, muszą one charakteryzować się wysoką jakością. Toteż produkcję filmów wypada powierzyć sprawdzonej, kompetentnej ekipie. Rangę usług oferowanych przez konkretne studio przybliży nam jego portfolio. Równie ważne jest też to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na sfilmowanie atrakcyjnych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.